مقالات

تصفیه آب با استفاده از پرتوی ماورابنفش:طرح هوشمندانه استارتاپ آمریکایی

می دانید بزرگترین امتیازی که استارتاپ ها در سراسر دنیا دارند، چیست؟ آنها کاملا نوآور هستند. اکنون این نوآوری به صنعت تصفیه آب راه یافته که می تواند تحولی شایسته در این حوزه قلمداد شود.

 به نقل از ساینس دیلی، فرآیند تصفیه آبی که مدنظر استارتاپ Microlyscs است، از درب بطری استفاده می کند.

گفتنی است این درب بطری که با نام تجاری CrazyCap تولید خواهد شد، برای اغلب بطری های موجود در بازار مناسب است.

برای فعال سازی LED منتشر کننده پرتوهای ماورا بنفش و پاکسازی آب لوله کشی، تنها کافی است دو مرتبه روی حسگر موجود در بالای درب بطری ضربه بزنید.

اگر منبع آب، لوله کشی شهری نباشد و به عنوان مثال از رودخانه یا دریاچه ها برداشته شده باشد، باید ۵ مرتبه روی حسگر ضربه بزنید تا مدت زمان تابش پرتوهای ماورا بنفش به درون آب، طولانی تر شود.

شاید این سوال به ذهن تان خطور کند که تاثیر پرتوی ماورا بنفش جهت تصفیه آب چقدر است؟

آنطور که نتایج آزمایشات تجربی نشان داده، پرتوهای ماورا بنفش موجب مرگ ۹۹/۹۹ درصد از هر نوع باکتری، ویروس، جلبک و یا قارچ موجود در آب می گردد.

این پرتوها در طول روز به صورت اتوماتیک در فواصل ۲ ساعته و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه به درون آب خواهد تابید تا هر گونه ویروسی که در آب به شکل محلول هست و احتمال ورود آن به بدن وجود دارد، از بین برود.

درب های طراحی شده برای تصفیه آب با استفاده از پرتوی ماورا بنفش، قابلیت های دیگری نیز دارد. از جمله اینکه می تواند تشخیص بدهد آیا درب باز است یا خیر. همچنین تا زمانی که درب بطری بسته نشده باشد، LED روی آن عمل نمی کند.

طبق اظهارات پژوهشگران استارتاپ Microlyscs، این درب با هر دفعه شارژ قادر است ۴۵ لیتر آب لوله کشی و یا ۱۸ لیتر آب رودخانه را میکروب زدایی کند.

کاربر توسط یک حلقه رنگی که بر روی درب طراحی شده، می تواند میزان شارژ باتری را تشخیص دهد.

در حال حاضر CrazyCap در قالب یک پویش Kickstarter با قیمت ۳۸ دلار عرضه شده است. پیش بینی می شود که قیمت فروش آزاد آن در بازارهای جهانی ۹۵ دلار تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *