اخبار

ژورنال های معتبر دنیای پلیمر

در دنیای لبریز از تکنولوژی و فناوری امروز، موادی به نام پلیمرها نقشی اساسی و حیاتی را ایفا می کنند. پلیمر، این جادوی علم شیمی، توجه بسیاری از محققین و دانشمندان درجه اول جهان را سالهاست که به خود معطوف کرده است. این محققین، جدیدترین و بدیع ترین دستاوردهای خود را در یکسری از مجلات علمی گزارش می کنند. در این نوشته سعی کرده ایم تا تعدادی از معتبرترین مجلات یا همان ژورنال های تخصصی مربوط به دنیای پلیمر را معرفی کنیم. البته توجه به این نکته مهم است که کمتر ژورنال شیمی را می توان پیدا کرد که در مورد پلیمر ها مقاله ای چاپ نکند. اما ما در این مطلب قصد داریم ژورنالهایی که فقط و فقط مقالات مربوط به پلیمرها را چاپ می کنند نام ببریم.

سه ژورنال ACS macro letter ،macromolecules و biomacromolecules از انتشارات ACS شاید معتبرترین مجلات دنیای پلیمر باشند. ایمپکت این سه ژورنال به ترتیب ۵٫۹۲۷ ، ۵٫۲۴۲ و ۵٫۷۸۸ می باشد.

macromolecules_cover.jpg

ژورنال polymer chemistry از انتشارات RSC یکی دیگر از ژورنالهای معتبر است که دارای ایمپکت فاکتور ۵٫۲۳۱ می باشد.

polymer-chem-250-FOR-TRIDION_tcm18-154810

ژورنال macromolecular rapid communication از انتشارات wiley آلمان با ایمپکت فاکتور ۴٫۹۲۹ از دیگر مجلات معتبر این حوزه می باشد.

201341318451668571

ژورنال polymer از انتشارات elseier انگلستان با ایمپکت ۳٫۷۶۶ را هم می توان جزء ژورنال های معتبر پلیمر دانست.

از بین ژورنال های دیگر پلیمرها می توان به اسامی زیر اشاره کرد:

مجله journal of polymer chemistry part A: polymer chemistry از انتشارات وایلی با ایمپکت ۳٫۵۴۳٫

مجله carbohydrate polymers از انتشارات Elsevier با ایمپکت ۳٫۹۱۶٫

مجله european polymer journal از انتشارات Elsevier با ایمپکت ۳٫۲۴۲٫

در آخر هم شاید اشاره به ژورنال بسیار معتبر progress in polymer science خالی از لطف نباشد. این ژورنال فقط مقالات مروری یا همان review ها را در زمینه پلیمر چاپ می کند و دارای ایمپکت ۲۶٫۸۵۴ می باشد. مقالات این ژورنال از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در فعالیت های پژوهشی و آموزشی می توان از آن بهره فراوانی برد.

41

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *