اخبار

معرفی پژوهشگاههای شیمی ایران

پژوهشگاه متالورژی رازی

مرکز پژوهش متالورژی رازی یک شرکت خصوصی پژوهش و توسعه در زمینه مهندسی و فناوری مواد است. حوزه های پژوهشی و خدماتی مرکز تاکید بر زمینه‌های فلزات، پلیمرها، سرامیک‌ها و توسعه نرم افزارهای مهندسی دارد. این مرکز همچنین ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ای در زمینه‌های متالورژی فیزیکی، مکانیکی، استخراجی و صنعتی است .

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

سازمان زمین‌ شناسى و اکتشافات معدنى کشور مسئول انجام بررسیهاى زمین‌شناسى و معدنى در سراسر کشور. این سازمان دارای امکانات آزمایشگاهی قوی در زمینه آنالیز عنصری و کانی شناسی است.

پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

مرکز پژوهش‏های شیمی و مهندسی شیمی ایران با هدف فراهم آوردن امکانات پژوهشی بنیادی، کاربردی و آموزشی در کلیه زمینه‌های شیمی و مهندسی شیمی و پرورش استعدادها و خلاقیت موجود در کشور و بهره‌گیری از ذخائر عظیم نفت، گاز، معادن، فلزات، گیاهان دارویی و نیز فراهم آوردن تمهیدات برای تولید نیمه صنعتی تأسیس شد. این سازمان در زمینه های تحقیقاتی نظیر نانوتکنولوژی، شیمی کشاورزی، سنتز کاتالیست ها و تجزیه کمی و کیفی مواد شیمیای و دارویی وارداتی و … می پردازد. این پژوهشگاه خدمات آزمایشگاهی متنوعی را در زمینه شیمی و مهندسی شیمی ارائه می­دهد

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

این پژوهشگاه با اهدافی نظیر مطالعه‌، تهیه‌ و اجرای‌ طرح‌های‌ پژوهشی‌، بنیادی‌، کاربردی‌ و توسعه‌ای ‌در زمینه‌های‌ مختلف‌ علوم‌ و فناوری‌ مواد و مصنوعات‌ پلیمری‌، نوآوری فناوری در زمینه علوم و مهندسی پلیمرها، مطالعه‌ و پیشنهاد روش‌های‌ پاک‌سازی‌ محیط زیست‌ از ضایعات‌ پلیمری‌ ، معرفی‌ محصولات‌ جدید پلیمری‌ با توجه‌ به‌ کاربرد آنها و … راه اندازی شده است

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارایه خدمات آزمایشگاهی به محققین دانشگاهی و صنعتی و استفاده بهتر از ظرفیت‌های آزمایشگاهی کشور تشکیل شده است. و دارای امکانات آزمایشگاهی خوبی در زمینه نانوتکنولوژی، شیمی و مواد می باشد.

دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف

سایت خدمات آزمایشگاهی دانشکده فیزیک جهت سهولت دسترسی دانشجویان به امکانات آزمایشگاهی راه اندازی شده است. تلاش مستمری در دانشکده جهت به روز نگه داشتن دستگاه ها و دقت اندازه گیری ها وجود داشته و دارد.این مرکز دارای خدمات آزمایشگاهی نظیر :

X-Ray Photoelectron Spectroscopy (XPS)
Atomic Force Microscopy (AFM)
Fourier Transform Infrared Spectroscopy (FTIR)
Adsorption/Desorption Porosimetry (BET)

می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *