اخبار

معرفی سایت آزمایشگاهی

۱-www.organic-chemistry.org

این سایت یکی از سایت های آزمایشگاهی در زمینه شیمی آلی می باشد. وقتی در صفحه اول وارد میشوید، قسمت های مهم سایت در سمت چپ آورده شده است. با کلیک بر روی هر قسمت، زیر شاخه های مختلفی باز میشود. واکنشهای مهم شیمی آلی به همراه مثالهای مربوطه در- این سایت یافت می شود. در قسمت organic reactions واکنشهای شیمی آلی، نام و راه های سنتزی یک نمونه مشخص، گروه های عاملی مختلف ارائه می شود

۲- www.orgsyn.org

با استقاده از این سایت می توانید با نحوه ساخت (سنتز) بسیاری از ترکیبات آلی آشنا شوید.برای جستجوی سنتز ترکیب مورد نظر ابتدا اسم ترکیب مورد نظر را در قسمت جستجو قرار داده و روش سنتزی آن را می یابیم.

۳-www.chemhelper.com

این سایت بیشتر مربوط به دانشجویان و دانش آموزانی است که می خواهند مطالب شیمی را به صورت ساده و شمایی بیاموزند. در یک قسمت به عنوان مثال واکنش SN2 را مشاهده میکنید که در این سایت به صورت تصویری توضیح داده شده است. در قسمت سمت چپ سایت امکانات دیگر سایت از جمله راهنماییهای رسم تصاویر، مکانیزم های مختلف واکنشهای شیمیایی و … وجود دارد.

۴-www.ochem.jsd.claremont.edu/hints.htm

در این سایت آزمونهای مختلف شیمی آلی همراه با جواب آورده شده است. با استفاده از این آزمونها دانشجویان می توانند توانایی خود را در پاسخگویی به سوالهای شیمی آلی محک بزنند. بهتر است که تمام سوالهای پاسخ داده شود، سپس به جواب های آن رجوع شود.

۵- www.agilent.com

شرکت agilent یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات شیمیایی است که توانسته است با خدمات آموزشی و نرم افزارهای رایگان، جایگاه خود را پیدا کرده و به خوبی حفظ کند. اطلاعات دستگاهی نظیر ستونها، آشکارسازها و موارد دستگاهی دیگر به صورت رایگان در این سایت یافت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *