اخبار

رنگ بنزین و ضد یخ

رنگ بنزین(پودری و مایع) :برای تشخیص سوختهای مختلف از یکدیگر، همچنین در برخی از کشورها برای تشخیص سوخت های مالیات خورده از مالیات نخورده، رنگهای مخصوصی به سوخت افزوده می شود. معمولاً «دی­آزو» ها به عنوان رنگ قرمز و «آنتروکوئینونها» به عنوان رنگهای سبز و آبی به سوخت افزوده می شوند. امروزه به علت مسائل فنی و زیست محیطی استفاده از رنگهای به فرم مایع به استفاده از رنگهای پودری ترجیح داده می شود.

آنتی آیسینگ (ضد یخ) :افزودنی هایی که به عنوان ضد یخ (آنتی آیسینگ) استفاده می شوند ابزار مناسبی برای جلوگیری از گرفتگی خطوط انتقال سوخت و یخ زدگی مخازن نگهداری سوخت در هواپیما و اتومبیل می گردد. هنگامی که هواپیما در ارتفاع پرواز قرار می گیرد کاهش دما منجر به جداشدن آب حل شده و تبدیل آن به یخ یا مایع فراسرد می گردد. آب فراسرد دراثر برخورد با لوله های خم دار یا *****ها تبدیل به یخ گردیده و موجب گرفتگی مسیرها می گردد.

فیلم | اگر باک بنزین را با ضدیخ پر کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

 

افزودنی های سوخت، دارای حلالیت بسیار کم نسبت به سوخت و حلالیت بسیار زیاد نسبت به آب می باشد. به این ترتیب وقتی آب حل شده در اثر سرما از سوخت جدا می گردد افزودنی سوخت سریعا خود را به آب رسانده، در آن حل شده و با کاهش نقطه انجماد آب از یخ زدگی جلوگیری می نماید.

استفاده از این افزودنی ها به سوخت هایی مثل بنزین که نقطه جوش پایین و فشار بخار بالایی دارند، به اتومبیل در استارت خوردن راحت تر کمک نموده و موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *